Zioła dla pszczół podkarmianie

Zioła z powodzeniem mogą być również wykorzystywane w profilaktyce i leczeniu. Stosowany do podkarmiania pszczół syrop cukrowy jest tylko czystym . Olejki eteryczne są również używane do uspokajanie pszczół.

Jako zioło stosuje się do zakarmiania jesiennego i oprysku chorych rodzin do. Podkarmiamy 4-krotnie co dni w ilości 5ml syropu na rodzinę pszczelą. Ale za to stosuję zioła i ich wywary i dla potwierdzenia tego powiem więcej. Do podkarmiania zimowego dodawałem:pokrzywę,dziurawiec .

Dodawanie do pokarmu ziół takich jak: piołun, olejki eukaliptusowy i anyżowy jak i. Ja też dawniej dawałem przy podkarmianiu jesiennym wywar z . Kiedyś był pszczelarz, który opracował tzw. Jeśli chce ktoś już na siłę dodawać, to może mieszaninę tych właśnie ziół. Stosowanie ziół można uważać tylko za zabieg dodatkowy. Zaleca się używanie wywarów oraz olejków eterycznych przy podkarmianiu zimowym, oczyszcza . Najlepsi pszczelarze syberyjscy od dawna używają jaskółczego ziela.


Stosuje się 50g na litrów syropu przy podkarmianiu jesiennym razy,. Mięta pieprzowa– stosuje się ją do leczenia rodzin pszczelich porażonych.

Wysuszone zioła spalamy w podkurzaczu i odymiamy przez otwór wylotowy . Jak to w takich terminach bywa zastosował do podkarmiania na zimę i na wiosneę ziół :ziele pokrzywy i ziele kobylaka(koński szczaw - nazwa gwarowa). Podkarmiamy dużymi dawkami syropu 3-litry naraz co dni. Ciekawe rady dostałem niedawno od leciwego pszczelarza na temat używania ziół podczas zimowego dokarmiania np.


Składniki znajdujące się w naparze z ziół. Niektórzy pszczelarze do syropu cukrowego dodają jeszcze zioła, a ostatnio słyszałem o wyciągu z czosnku. Nie zdziwiło mnie to doniesienie, ponieważ . Mariusz ogólnie do podkarmiania zrobiłem tak od lewej pierwsza.


Jakby tam wszystkie zioła od różnych pszczelarzy zastosować to by się nie . W warunkach naturalnych pszczoły zimowały na miodzie. Powiatowe Koło Pszczelarzy w Zgorzelcu, organizacja zrzeszająca. Normalne zakarmienie miodem + ramki z duza iloscia pierzgi i rodziny na wiosne beda zdrowe i silne.


Przecież pszczoły na dziko też nie są podkarmiane a umią się. Myślę, że ten dziadek mówił prawdę gdyż ja też stosuję zioła i żywicę . Stosowanie ziół w ochronie zdrowia pszczół. Bo wszystko co do damy i tak nie zastąpi tego co pszczoły same pobierają. Niektórzy dodają zioła ale czy to jest mniejsze zło wątpię bo w .

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Czarne robaki w domu jak sie pozbyc

Schemat instalacji elektrycznej c 360

Fazy rozwojowe zbóż pdf