Schemat budowy ula wielkopolskiego

W tym poście umieszczę schematy budowy ula wielkopolskiego z jego wymiarami i wymiarami ramki które są niezbędne. Budowa uli musiała przebiegać jak najszybciej, ponieważ czerwiec. Ule, które wykonaliśmy są ulami typu wielkopolskiego, czyli ich wymiary .

Na filmie przedstawiałem jak robię korpusy klepkowe na których pracuję w swojej pasiece. Ule oczywiście drewniane i ocieplane. Na naszej stronie w zakładce Multimedia można znależć zdjęcia przedstawiające budowę ula warszawskiego poszerzanego i wielkopolskiego.


Ul wielkopolski ma ramki o wymiarach 3x 2mm.

Ponadto, składa się z: - podstawki (to na niej jest ustawiony), - dennicy (dolna część ula), - korpusu . Teoretycznie 375x375mm w przypadku ula wielkopolskiego. My mamy 2mm więcej Kolejne wymiary są wynikiem zastosowanych wymiarów . Do jego budowy używam czterech desek, dwóch o wymiarach 4× 1× 20 . Mając ustalony typ ula musimy znać szerokość i wysokość ramki. I mam takie pytanie bo chce robić własne ule lecz z desek jedna.


Ja w tym roku zrobiłem z kuzynem ule jednościenne wielkopolskie z deski . Zakładam że te ule wykonam sam z drewna. Wielkopolski: 3x 2mChodzi o wielokorpusowe.

Posts Tagged 'ul wielkopolski rysunek techniczny'. Rysunek techniczny ul Ul Wielkopolski. Kochany, w budowie ula jest kilka istotnych wymiarów oraz reszta nieistotna. Do wymiarów istotnych zaliczyć należy: - odstęp ramki od bocznej . Czy może mi ktoś coś przybliżyć na temat ulu Dadanta?


Ja mam zeskanowany schemat budowy ula dadanta :) mam u siebie te . Tu znajdziesz rysunki techniczne uli, oraz całą masę ciekawych informacji na temat budowy uli warszawskich, wielkopolskich i Dadanta.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Czarne robaki w domu jak sie pozbyc

Schemat instalacji elektrycznej c 360

Odmiana to do